
- U bevindt zich hier:
- Home
- Verhalen
- Blog: “Iedere dag is voor ons een verrassing”
Kim Husson en Marita Marcelis - flexmedewerkers frontoffice
Blog: “Iedere dag is voor ons een verrassing”
Bij Curio kom je als flexmedewerker frontoffice overal: van vmbo tot mbo, van Andel tot Oosterhout. Voor Kim Husson en Marita Marcelis is dat precies wat hun werk zo leuk maakt. Sinds april 2024 werken ze allebei met veel plezier in deze dynamische functie. “Ook al werken we iedere dag ergens anders, we voelen overal het teamgevoel”, vertelt Marita.

Als flexmedewerker frontoffice zijn Kim en Marita het gezicht van de schoolreceptie. Ze beantwoorden vragen van leerlingen, studenten, docenten en soms ook van ouders. Kim: “In deze flexfunctie val ik in op alle Curio-locaties van het vmbo en mbo wanneer iemand vrij of ziek is. Zo leren we veel mensen kennen en voelen we ons op elke locatie snel thuis.” Die afwisseling maakt dat geen dag hetzelfde is en dat is precies wat hen zo enthousiast houdt.
Bewuste overstap
Na jaren in totaal andere sectoren stapten Kim en Marita bewust over naar het onderwijs. Marita werkte ruim 18 jaar in de evenementenbranche: “Ik organiseerde industriële vakbeurzen, heel zakelijk en commercieel. Uiteindelijk wilde ik uit de commerciële targetsfeer. Ik zocht iets waar ik direct iets kan betekenen voor mensen en hier kan dat.” Kim komt uit de financiële dienstverlening: “Daar moest ik altijd studeren om mijn certificaten te behouden. Nu help ik mensen die zelf leren, in plaats van zelf steeds examens doen. Heerlijk om eens aan die andere kant te zitten.”
Een vliegende start
Hun eerste weken bij Curio waren intensief, maar goed geregeld. “We kregen een hele introductieweek met uitleg, systemen en rondleidingen,” vertelt Marita. “Zo konden we snel zelfstandig aan de slag.” Kim vult aan: “Daarna mochten we op verschillende locaties meelopen. Zo leer je de organisatie en collega’s meteen goed kennen. Na die week waren we er helemaal klaar voor om zelf en route te gaan.”
Flexibel en afwisselend
Als flexmedewerker frontoffice weet je soms pas kort van tevoren waar je werkt.
Marita: “Dat is juist leuk. Vandaag ben ik hier, morgen ergens anders. Zo leer je veel collega’s kennen.” Kim: “Ik kan op zondag nog geen idee hebben van mijn week, maar op maandag staat mijn planning ineens vol. En soms verandert die nog. Dat maakt het nooit saai. Het lijkt me vreselijk als ik ’s ochtends al precies weet wat ik heel de dag ga doen.”
Werken met leerlingen en studenten
De doelgroep is net zo afwisselend als de locaties. Kim: “Met mbo-studenten gaat het vaak wat rustiger, zij hebben bewust gekozen voor hun opleiding. Vmbo-leerlingen zijn jonger en vragen soms net wat meer sturing.” Marita: “Soms voelt het op het vmbo een beetje als opvoeden. Op het mbo heb je ook volwassenen die een carrièreswitch maken, bijvoorbeeld naar de zorg.”
Uitdagingen en oplossingen
Flexibel werken betekent ook schakelen. “Het registratiesysteem Topdesk kan best een uitdaging zijn,” zegt Marita. “Je krijgt vragen over van alles – van studiefinanciering tot inlogproblemen – en moet snel het juiste antwoord vinden.” Kim: “En soms weet je niet wie er gebeld heeft of wie je moet terugbellen. Dan moet je creatief zijn om het toch op te lossen. Maar met een Hollandse mond kom je er altijd”, voegt ze er lachend aan toe.
Collega’s overal
Hoewel ze geen vast team op één locatie hebben, voelen Kim en Marita zich overal thuis.
Kim: “We kennen heel veel mensen, omdat we overal komen. En als je een keer minder klikt met iemand, zie je die ook niet dagelijks”, zegt ze met een knipoog. Marita: “We hebben zelf natuurlijk ook ons frontoffice team. En ook al hebben we geen vaste plek, zodra we elkaar zien bij trainingen of teammomenten, is de klik er meteen weer.”
Verrassingselement
Voor Kim geeft het verrassingselement in het werk haar energie: “Je weet nooit precies wat je dag brengt. Laatst zat ik op één dag voor zes verschillende locaties de telefoon aan te nemen. Intensief, maar leuk.” Marita herinnert zich een indrukwekkend moment: “Ik maakte een reanimatie mee op het mbo. Dat was heftig, maar ik voelde direct dat het team van de locatie om me gaf.”
Waarom werken bij Curio?
Kim is duidelijk: “Het is een grote organisatie, maar je voelt je geen nummer. Je werkt met jonge mensen en dat houdt je zelf ook jong.” Marita: “Curio zorgt goed voor het personeel. Er zijn trainingen, zoals omgaan met agressie, en veel mogelijkheden om je te ontwikkelen.” Kim sluit af met een tip voor nieuwe collega’s: “Wees open, maak overal een praatje en kijk rond op verschillende locaties. Zo vind je snel je weg.” Marita: “En geniet van de afwisseling, want dát maakt dit werk zo leuk.”
Wil jij ook een baan met zoveel afwisseling?
Bij Curio krijg je de kans om te groeien, te leren en het verschil te maken in het leven van jongeren. Misschien voeg jij je binnenkort ook bij een team van enthousiaste en gemotiveerde collega’s. Bekijk onze vacatures hier.